onsdag 11. desember 2013

Litt flere sokker

Når jeg er ferdig med julegavestrikken, så kan jeg jo strikke sokker til meg selv. Som nevnt flere ganger tidligere i sommer og høst, så er jeg ute etter å utvide sokkeskuffen litt, siden tynne, hjemmestrikka ullsokker er det beste som finnes! Så tålmodigheten med pinne 2 mm og tynt sokkegarn finnes i store mengder enda!


Disse er (som disse) strikket fritt etter mønsteret Rye. På pinne 2 mm og et herlig sokkegarn, Strong Sock fra Another Crafty Girl. Dette seiler glatt opp som en av favorittsokkegarnene, med herlig myk superwash merino, og litt nylon. Godt å strikke med, og herlige farger. Disse er egentlig mer turkise, en litt sprekere farge enn dagslyset tillater for tiden.
Siden det ble litt til overs er jeg i gang med et par restegarnssokker også....

Adventstida nytes innimellom alt stresset. I kalenderen har jeg blant annet fått stoff, sjokolade, kabel til strikkepinnene mine og garn de siste dagene. Nå er det snart jul, dere!


2 kommentarer:

  1. Wow skal si du har tålmodighet ja! :) Og helt enig i at tynne sokker er best :D

    SvarSlett
  2. Åherregud, nydelig farge! Og pinne 2! Det er litt av en oppgave, tror sokk nr 2 her hadde tatt sin tid:P
    Glad i sokker i alle tykkelser jeg, sommer og vinter:P
    Nå strikker jeg jakker på ganske tynne nok pinner, så da blir det tykke sokker i mellom armer og bol:P
    God Jul ;)

    SvarSlett