tirsdag 30. april 2013

Ut-på-tur-sokker

Helgen ble tilbrakt i London. Eller, i en liten by litt sør for London. Når man er på reisefot trenger man reisestrikketøy, og da liker jeg sokker. Enkelt med Magic Loop på rundpinne, og litt tykt sokkegarn. Da har man faktisk (nesten) et par sokker når man kommer hjem igjen! 


Sokkene er av det enkle slaget. 44 masker på pinne 3,5 mm, vrangbord, falske fletter, min vanlige hælfelling og tåfelling. Sånt som passer bra som reisestrikketøy med andre ord. Ingen mønster og krever liten konsentrasjon. Likevel litt mer spennende enn helt normale raggsokker. 


 Garnet er Sterk, dermed er sokkene varme og myke. Jeg er av typen som gjerne drar på meg ullsokker på en kjølig sommerkveld, så disse blir nok ikke liggende i en skuff til høsten. Allerede tatt i bruk i sofakroken!


Og London, det var bra. Dog ikke mye garn- og strikkerelatert. Heldigvis fant jeg ut at Loop var stengt mandager før jeg stod foran døra. Da ble ikke skuffelsen så stor. Men strikkebok, det fant jeg. Mer om det senere.....

2 kommentarer:

  1. Kjempefine! Det er utrolig hvor mye de falske flettene pynter opp og gjør sokkene litt mer eksklusive. Sterk-garnet er jo også med på det.
    Disse kan du være fornøyd med!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Fine sokker. nesten til å pynte seg med.
    klem

    SvarSlett