tirsdag 19. februar 2013

Sikk-sakk

Like før vi reiste på ferie ble jeg feridg med Sikk-sakk-teppet mitt. Jeg har strikket på det i en evighet, det føles hvertfall slik. Planen var et stort, varmt teppe til sofaen. Jeg tok utgangspunkt i Pickles' Sikk-sakk-teppe, men la opp til flere mønsterrapporter for å få det breiere. Så strikket jeg striper i mørk og lys grå.


Resultatet ble 120 cm bredt og 150 cm langt, men det er liggende flatt på gulvet. Det strekker seg en del, og dekker dermed fint mannen også, ved behov. Kanskje litt for bredt, jeg kunne sikkert kuttet ut to mønsterrapporter, men det er ikke alltid så lett å se, når rundpinnen er litt kort. 

Uansett, jeg er fornøyd, og gleder meg til å ta teppet i bruk når jeg kommer hjem fra ferie. Jeg regner med det er slutt på 25 grader og sol når vi er tilbake i Norge, og da trenger man vel et teppe på sofaen. 
Tepper er forresten strikket i dobbel Drops Alpaca, og veier litt over en kilo...

2 kommentarer:

  1. Nydelig teppe som passer perfekt til sofaen! Men for et arbeid! Jeg er imponert.

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Flott teppe! Synes du er veldig tålmodig som strikker så store tepper, jeg!
    Klem:)

    SvarSlett