fredag 16. desember 2011

Vridde halser

Her er resultatet etter forrige helgs vintersport på tv'n:


Vridde myke halser fra Pickles er enkel og grei tv-strikk når skiskytingen blir litt i overkant spennende! Den til venstre er strikket i Drops Lima og er en del av et julegavesett som også inneholder disse pulsvarmerne. Den til høyre i dobbel tråd Drops Alpaca og er også julegave. Den røde i midten tar jeg også sjansen på å blogge siden lillesøster selv har valgt oppskrift og fikk velge fritt fra garnlageret. Hun har da vel nok fantasi og har strikket nok selv til at hun greier å forestille seg resultatet....


Garnet brukt her er dobbel tråd Sundara 100% merino, i fargen "Red Heirloom Tomato". Alle er strikket på pinne nr 6,5 mm.

Nå som julegavestrikkingen er over (vel jeg har et par barnesokker igjen, men de går jo fort unna), så tar jeg fram litt Lima og Nepal som skal bli noe til meg selv!! Og gjett om noen fikk hakeslepp i dag da hun så at Drops Nepal og Alpaca hyllene på Jens Hoff Trondheim Torg var fyllt til randen i dag!! Sist jeg var innom tidligere i uka var det omtrent 2 nøster Nepal og 5 nøster Alpaca igjen i hyllene, og jeg regnet med at de ikke ville fylles på igjen før på nyåret, den beskjeden fikk jeg nemlig på Garnhuset....Mer om det kommer senere :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar