fredag 16. september 2011

Baby og sånt :)

Har nå begynt å få dreisen på å strikke mens Mr. Melkebart sover på brystkassen! Har visstnok fått en drømmebaby, som sover godt, spiser godt, og er veldig våken når han er våken. Skriking er et fremmedord, og jeg håper det fortsetter på denne måten, for da får man jo både strikket, lest og gjort husarbeid :)

Disse babysmekkene er superenkle å strikke, men så praktiske og fine! Må si at de var ferdige før Mr. Melkebart kom til verden, men manglet noe trådfesting og pynt.


Denne oppskriften har blitt brukt, og garnet er Drops Paris. Har masse rester Paris fra bølgeteppet liggende, så det blir nok flere smekker! Det går med ca 33 gram til en smekke. De er forresten veldig fine barselgaver :)

Jeg pyntet mine med morsomme knapper i et hjørne....

En giraff.....

...og en teddybjørn!


Nå var det jo slik at jeg ikke skulle kjøpe noe mer garn på ei stund, men da jeg kom over noen på Hobbyboden som solgte Wollmeise og Bugga!, kunne jeg ikke dy meg.... Har enda til gode å prøve disse garntypene, men har hørt mye om dem, og har bare ventet på å slå klørne i noen hesper. Så da kom disse dumpende ned i postkassa:


Ei hespe Wollmeise Twin i fargen Grashüpfer, og en Bugga! i fargen Cuban Cockroach.... Hmmm....da var det bare å finne noe å strikke!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar