mandag 11. juli 2011

Ikke helt etter planen....

Jeg nevnte jo noe om at jeg hadde planer med en del nøster Paris som kom i posten forrige uke...Vel, det gikk ikke helt som planlagt, plutselig fikk jeg lyst til å hekle bølgeteppe i stedet.


Og jeg som egentlig ikke kan hekle en gang. Det eneste jeg har heklet tidligere er noen kanter og en liten blomst her og der. Men, nå er jeg godt i gang, og det jeg allerede skjønte på forhånd, var jo at det må mer garn til! Altså, fint at Drops-salget varer ut juli, for her må det påfyll til! Er ikke helt fornøyd med sidekantene, men kommer til å hekle en kant for at det skal se litt bedre ut. Moro å hekle, og fort går det!

På pinnene har jeg blant annet begynt med rullegenseren fra Nøstebarn. I Safran bomullsgarn, spreke farger! Grunnet strikkefastheten og litt endring i garntype la jeg opp til 1 års størrelse, men strikker lengde 2 år og kanskje enda litt lenger. Liker godt fargene, garnet er godt å strikke med. Lurer på om det blir påfyll av Safran også før salget er over, bomullsgensere er kjekke å ha!

4 kommentarer:

  1. Det ser jo ut som du kan hekle! Teppet blir fint, og fargene er helt etter min smak. Lykke til videre, og fortsatt god sommer!

    SvarSlett
  2. Nydelige farger i teppet ditt. Jeg kunne egentlig heller ikke hekle da jeg begynte på mitt første heklede teppe, men det var ingen hindring :)

    SvarSlett
  3. Takk! Dette var jo lett hekling, men vet ikke om jeg kommer til å prøve noe mer avansert... Vi får se!

    SvarSlett
  4. Så herlige farger det var på dette da! Har også et slikt teppe på to-do-lista. Takk for inspirasjon:)

    Ha en fin lørdagskveld!

    SvarSlett