søndag 2. oktober 2016

Rysjer til pynt!

Jeg har teststrikket igjen og denne gangen ble det rysjetights til lillesøster. @_kvae_ på Instagram ville ha teststrikkere til ei ullbukse, eller egentlig en ull tights, og jeg syntes den var så søt at jeg hoppet på toget!


På det første forsøket stemte ikke strikkefastheten, så det ble lagt til side og jeg startet på nytt med et annet garn.  Normalt bryr jeg meg ikke så mye om strikkefasthet på barneplagg, om det ikke passer akkurat nå så vil det på et eller annet tidspunkt passe, eller det kan gis bort til noen.  Men til teststrikk så er jo litt av poenget at man skal få rett størrelse med rett strikkefasthet, så da måtte jeg justere litt.  Jeg endte til slutt med et garn fra Yarn Love Yarn, en blanding med merino, silke og bambus. Fargen er "steel blue", en blå farge som passer til det meste! 


Jeg ble kjempefornøyd med tightsen, og den passet utmerket også. Jeg strikket størrelse 12-18 måneder, og frøkna her er litt over 13 måneder, men ganske stor for alderen. Rysjene bak er kjempesøte, og ikke så upraktiske som man kanskje skulle tro. De er så langt oppe at man ikke sitter på de, så de er ikke i veien sånn sett. Det blir kanskje noe annet under en dress til vinteren, men da har vi andre ullbukser å ta av. Denne får være pynteullbuksa! Som allerede har fått hard medfart i barnehagen den knappe uka den har vært i bruk.... 

2 kommentarer:

  1. Så heldig du er som fikk teststrikke rysjetightsen til @_kvae_ Den ble veldig fin til frøkna di♥ Fargen ser lekker ut!

    SvarSlett
  2. Ååååååå, den var supersøt :)

    SvarSlett