mandag 18. april 2016

Hva har du i veska di?

Hva tar du med deg når du skal på strikkekveld? Hvordan oppbevarer du duppeditter du trenger? Jeg har flere punger med duppeditter og det trengtes en opprydding. Jeg skal snart på ferie, så da må jeg sørge for at alt jeg trenger blir med!

På årets påskeferie i Nice kjøpte jeg flere bokser te. Dette var små, flate metallbokser som inneholdt teposer, og selv om teen var god, var det boksene jeg egentlig ville ha, for de var så fine!


Jeg limte selvklebende magnetremser, kjøpt på Panduro, i bunnen. Da kan nemlig nålene og sikkerhetsnålene hvile seg der, i stedet for å skrangle rundt i boksen. I tillegg trenger jeg selvfølgelig en flettepinne og et par maskeholdere. Litt restegarn kan også komme godt med. Målebånd er et must, og den lille broderisaksa er utrolig god. Maskemarkører i en liten plastmappe, helst av typen man kan åpne og lukke. Robotpinnemåleren er fra Succaplokki, kjempekul, ikke sant? En heklekrok kan være greit å ha, og en liten merkepenn for evt utstrykninger på papiroppskrifter. Også en liten, fin maskemarkør, som skiller seg litt ut. For å markere starten på runden, for eksempel. 

Da er jeg klar for ferie! Vis meg gjerne hva du bærer rundt på av strikkeduppeditter! 


2 kommentarer:

  1. Magnettape i boksen = genialt!
    Jeg har en liten boks med småting som flyttes med der jeg trenger den, også har jeg en større mappe med rundpinnesett, strømpepinner, duskelager, store maskeholdere og ja, en masse rot.

    SvarSlett
  2. Spennende å se hvilke løsninger andre har. Skal se om jeg får tatt bilde av eska mi, eller kanskje jeg helst ikke vil vite hva jeg drasser rundt på. :-)

    SvarSlett