lørdag 2. januar 2016

På'an igjen!

I 2015 strikket jeg opp rundt 6,3 kilo garn, det er noen kilometer det. Det er mindre i kilo enn de siste årene (2012, 2013 og 2014), men jeg har nok strikket noe mer med tynnere og lettere garntyper i år. 
Det ble mye babystrikk i år, ikke rart siden lillesøster kom i august. Rosa kjoler kom dermed høyt på strikkelisten. Storebror fikk også litt, og så ble det en del plagg til meg selv. De siste månedene ble det mye gavestrikk, i år fikk alle votter i julegave! 

Årets ego-favoritt:


Siri cardigan ble mye brukt gjennom en småkald sommer og med voksende mage. Praktisk etterpå også, jakke er mest praktisk når man ammer. 

Årets mest arbeidskrevende:


Rondanekofta har vært en annen favoritt i høst. Men jammen er det mye arbeid å montere kofte! Jeg sverget at jeg aldri skulle gjøre det igjen, men tror du ikke jeg har garn klart til ei ny monteringskrevende kofte liggende.... 

Årets mest brukte:


Bildet sier det meste, vottene har knapt vært av hendene. I bruk daglig, noe tovet, men gode og varme! Bukkene Bruse er favorittvottene til all slags vær! 

Årets intuitive:


Noe av det første jeg startet på i 2015 var en rosa babykjole. Den ble startet samme dag jeg oppdaget at jeg var gravid. Strikkelysten forsvant, og kun rosa garn kunne holde på interessen. Lillesøster har kunnet nyte godt av det... 

Årets instagram-favoritt:


Mange likte guttungens "Marius meets dinosaurs", og den har blitt en favoritt her i huset også. Litt stor er den fortsatt, så denne får kanskje innpass neste sesong også. 

Årets drygeste:


11 måneder på et par sokker sier vel sitt.... 

Årets bok:


Eventyrvotter! Jeg har ikke strikket meg gjennom alle eventyrene enda, men er på god vei! Hele 11 par har det blitt, og det stopper nok ikke der... 

Ja, det var litt av 2015. Da er det på'an igjen med et nytt år. Godt nytt år alle sammen! 


2 kommentarer:

  1. Koselig kavalkade! Jeg har nok gjort som deg, strikka mye med tynt garn til småfolk. Mange masker, men få gram med garn. Jeg er imponert over hvor mye du har strikka med baby i huset. Jeg var ikke særlig produktiv da barna var små.

    Godt nytt år fra Ingunn

    SvarSlett
  2. For en fin kavalkade! Og som Vottelauginvolvert er det ekstra stas at Eventyrvotter var årets bok :) Takk!

    SvarSlett