søndag 1. november 2015

Blåbærskogen

Jeg fortsetter å strikke meg gjennom eventyrene i boka Eventyrvotter, og denne gangen er det Elsa Beskows Blåbærskog som er tema.


Vottene har et enkelt mønster å følge, og er dermed kjappe å strikke, om man ser bort fra de latviske flettene på mansjetten. 


De tar litt tid, garnet snurrer seg og man trenger en dose tålmodighet. Men, ærlig talt, hva hadde vottene vært uten? 


Disse er strikket i Hifa Ask, og blir julegave til ei snill dame. De passer dog utmerket min lille damehånd, noe som får meg til å tro at dette ikke er det eneste paret jeg kommer til å strikke etter dette mønsteret. Et stort pluss at mansjetten er god og lang, og man dermed unngår gliper mellom vott og jakke! 





4 kommentarer:

  1. Lekre votter! Så enig med deg, det er de latviske flettene som gjør vottene.

    God søndag fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Fine farger du hadde valgt! og morsomt bilde med blåbæra som vokser fra vottene.

    SvarSlett
  3. Så fine Blåbærvottene dine ble:)

    SvarSlett
  4. Kjempe fine votter:) Må vel lære meg å strikke votter<3
    Ps.ta en titt på bloggen min;)

    SvarSlett