onsdag 8. juli 2015

Det var den ullbuksa, da.... Det tar liksom ikke helt slutt med babystrikken, og jeg kommer stadig vekk over nye ting jeg vil strikke til lillesøster. Tirildrakta fant jeg på Instagram, og en havnet plutselig foran alt annet i køen. 


Denne versjonen er strikket i Malabrigo silky merino, kjøpt hos Fortuna i Meldal. Ja, hvorfor ikke bruke myk ull og silke til en baby som både gulper og bæsjer? 


Det ble garn til overs, jeg trodde ikke det kom til å være nok til ei lue, så jeg satset på leggvarmere til, med blondepanelet fra drakten. Da de var ferdige, hadde jeg enda garn til overs, og bestemte meg for å gjøre om leggvarmerne til sokker. Så da ble det lange knestrømper til. Jeg hadde nok helt sikkert hatt nok garn til ei lue... 


Blondepanelet er enkelt å memorere, og puffermene gir prikken over i'en. Det er trykknapper i skrittet, bleier skal jo kunne skiftes enkelt og greit. 


En liten åpning med knapp bak må være med, babyer har store hoder, så man må være sikker på at plagget går over hodet. Denne knappen fant jeg sammen med flere andre treknapper, og fargene passet fint til garnfargen. 

Men nå, nå må den ullbuksa til pers, altså.... 

3 kommentarer:

  1. Lett å skjønne at du måtte strikke denne bodyen. Den er jo helt nydelig, søte knestrømper også! Kanskje det var like lurt som lue?
    Nydelig farge på garnet du har brukt! Det haster vel ikke så med den ullbuksa? Synes du kan kose deg med babystrikk med god samvittighet.

    Fortsatt god sommer!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Kjempefin body! Synes knestrømper høres lurere ut enn lue, de blir nok mye brukt.

    SvarSlett
  3. Skjønner godt at denne bodyen rykket frem i strikkekøen. Den var kjempefin! Garnet var så fint med de duse sjatteringene. Knestrømpene ble supersøte :)

    SvarSlett