lørdag 9. august 2014

Mystiske striper

"Hvordan får du stripene til å gå sånn?" spurte Mannen. Overrasket over Mannens plutselige interesse i strikketøyet mitt begynte jeg å legge ut om tå-opp og forkorta rader. Et par sekunder senere avbrytes jeg av "Nei, glem det, jeg skjønner ikke noe uansett. Men, det var litt kult, da...."


Veldig kule, syne nå jeg da. Mystik Spiral Socks er et mønster som egner seg godt for selvstripende sokkegarn, og dersom du er litt smålei av å bare strikke "helt vanlige stripesokker". Mønsteret var for så vidt greit å følge, men amerikanerne gjør av og til ting tungvint, og måten mønsteret er skrevet på blir nesten for detaljert, om man kan si det sånn. På sokk nummer to fulgte jeg instinktet litt mer, og da ble ting mye enklere. Men, er du vant til å strikke "på engelsk", så er det absolutt ikke noe problem å strikke disse sokkene, altså!


Garnet er Stray Cat Socks i fargen Amalfie, mørk og lys lilla, samt gule striper. Moro med en ny vri på stripesokkene, kanskje blir det flere, for selvstripende garn er det ingen mangel på her i huset!



3 kommentarer:

  1. Ja, de var helt tøffe! Ha en flott kveld og Happy Knitting!

    SvarSlett
  2. Haha han ska ha for at han spurte, men enig, artig mønster :-)

    SvarSlett
  3. Kule! Stilig med mønster som fjør noe ekstra utav de selvstripende garna.

    SvarSlett