onsdag 13. november 2013

Strikkepose

I fjor fikk jeg symaskin i julegave fra Mannen. Han skal jobbe hardt for å overgå den gaven i år. Maskinen har blitt brukt litt innimellom, både til å sy gardiner og putevar, og nå er den tatt frem for å lage adventskalender til Mr. Melkebart. 24 små poser skal syes, og henges opp med små gaver i. Jeg har kommet langt, og blir nok kanskje ferdig i løpet av uka.

Innimellom all "research'en" som ble gjort før jeg begynte å lage disse posene, så kom jeg over noen fantastisk fine stoffer på Ebay. Og plutselig lå de i postkassen, gitt! Rare greier, dette....Hos Fabritastic fant jeg dette stoffet med et mønster som egnet seg fint til å sy små poser til strikketøyet.


Så midt oppi alle julestoffene til adventskalenderen måtte jeg bare sy denne posen. Den er allerede i bruk, med "buss-pendle-strikketøyet" oppi, og ligger i vesken til enhver tid. Denne er sydd etter denne fremgangsmåten, enkelt og greit, det er også slike poser jeg syr til adventskalenderen.

Kanskje det blir flere slike poser?? Jeg har jo alltid mange strikketøy på gang, så det kan jo være greit å skille de litt fra hverandre....

1 kommentar:

  1. Kjekt å kunne lage egne poser til strikketøyet - med strikkemotiv:) Håper vi får se kalenderen også:)

    SvarSlett