søndag 5. mai 2013

Ny strikkebok i heimen

Siden London-turen forrige helg ikke var så strikkerelatert, annet enn at jeg fikk strikket et par sokker, så endte jeg ikke opp med noe særlig strikkerelatert shopping. Men ei bok snek seg med i posen, slik er det bare innimellom. Denne gangen var det Knitting the perfect fit som ble med hjem.


Den inneholder flere mønstre på gensere, jakker og skjorter, og masse tips om hvordan man får de til å passe perfekt. Det jeg likte spesielt godt var oversikten over hvordan forskjellige økninger og fellinger blir seende ut. 


Ikke lett å ta bilde av, men veldig interessant, og ikke noe jeg har tenkt så veldig mye over. Jeg holder meg stort sett til standardøkninger som M1R og M1L (make 1 right/left for de som ikke leser engelske mønstre, hvor man øker ved å ta opp tråden mellom maskene og vri enten mot høyre eller venstre). Det var fint å se at man kan variere økninger og fellinger på den måten, det gir et annet bilde når man får sett det på denne måten og sammenlignet det. Denne kommer jeg helt sikkert til å bruke!

Av selve mønsterne var det ikke så mange som jeg nødvendigvis følte en trang til å strikke med en gang, men bare alle tipsene i seg selv var absolutt verdt bokkjøpet!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar