søndag 6. januar 2013

Litt sånn innimellom

Jeg strikker ivrig videre på julegavegenseren til mamma. Innimellom strikker jeg litt småstrikk, for jeg kom da plutselig på de to nøstene med Angora jeg kjøpte hos Pickles før jul. De var tiltenkt en helt enkel glattstrikket lue til meg selv, lik disse fra FWSS som har vært så populære i høst. Jeg er ikke veldig trendy, men en enkelt glattstrikket lue har man vel alltids bruk for. Under jakten på det perfekte garnet til ei sånn lue var jeg innom Pickles på Rodeløkka, og der fant jeg altså angoragarnet. Jeg har ikke strikket med Angora før, men det var greit å strikke med, selv om det røytet en del. Jeg tror nok ikke det blir en favoritt her i huset, ull og alpakka vil nok foretrekkes i fremtiden.


Men, lua ble akkurat slik jeg ville ha den, etter å ha måttet rekke opp for å legge opp litt mindre masker. Det gikk med bare et nøste til lua, slik at jeg brukte halvparten av det andre på et par pulsvarmere. Valget falt på Blonde, mønster laget av Pinneguri. Disse ble en slags teststrikk, da mamma også ønsker seg pulsvarmere. Det skal altså strikkes et par til, i annet garn og annen farge. 

1 kommentar:

  1. Lekkert sett! Artig å høre om ulike garnsorter. Det er jo omtrent umulig å holde seg ajour med så mye forskjellig på markedet.

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett