tirsdag 5. juli 2011

Høstvest....eller sommervest?

Kjapt lite prosjekt som skal bli bursdagsgave til min lille niese. Hun fyller ett år om et par uker, og dagen skal nok feires stort!
Oppskriften er Høstvest fra Pickles. Kjøpte boka deres da den kom ut, og den har vært flittig brukt. Enkle og greie oppskrifter, som oftest veldig raske å strikke. Denne blir mer en sommervest i fargene, da jeg gikk for lys lilla og hvitt.


Garnet er Drops Merino Extra Fine, kjøpt på Drops-salg i mai. Denne er strikket i størrelse 2 år, på pinne 3,5, og det gikk med litt over to nøster lilla og litt under et nøste hvitt.
I stedet for å strikke åpning bak, lagde jeg den på siden foran, heklet kant og satte i noen knapper.


Ble ganske fornøyd med resultatet, men har hørt at garnet siger noe i vask. Spennende å se hvordan det blir, forhåpentligvis er plagget så lite at det ikke vil utgjøre så mye. Første gang jeg strikker av dette garnet, mykt og godt å strikke med, så hvis det ikke blir altfor ille etter vask, vil det nok brukes av meg igjen!


2 kommentarer:

  1. Nydelig vest, en av de fineste designene fra Pickles. Garnet siger ikke i mine plagg, og hvis du strikker fast på pinne nr. 3.5 tror jeg det holder seg godt ;)

    SvarSlett