lørdag 9. juni 2012

Circle socks

For halvannet år siden fikk ei venninne av meg hjemmestrikka sokker i julegave. Hun var velidg fornøyd og har brukt de masse. Sist jeg så henne kom det forsiktig: "Ja, de sokkene jeg fikk av de, de begynner å bli litt slitte nå...."

Sånt kan man selvfølgelig ikke overse, og siden vedkommende hadde bursdag i april, og jeg henger litt etter med bursdagsgaver, så startet jeg sporenstreks et par sokker. Disse har vært buss-strikken min i det siste, og nå er de ferdige!


Sokkene er Circle Socks, og de gir en fin effekt med stripegarn, i dette tilfellet Drops Delight. Enda finere blir de kanskje tofarget, men det får jeg prøve neste gang. Moro å strikke var de også, det er jo alltid et pluss når det gjelder sokker....


Ikke så enkelt å få frem mønsteret, men vi har hvertfall strålende sol i Trøndelag i dag!

1 kommentar: